wtorek, 15 września 2015

a mozaika leży.....

Rok temu, tj we wrześniu 2014 podpisałam umowę z gminą Witnica na wykonanie prawie 10m2 mozaiki z przeznaczeniem do zamontowania na zrewitalizowanym placu przy ulicy K.R.N w Witnicy.
Mozaika stanowiła część koncepcji przebudowy zaprojektowanej przez Joannę Styka-Lebioda i zaakceptowanej przez władze miasta.

Mozaike wykonałam w uzgodnionym terminie i dostarczyłam do Witnicy na początku marca 2015.
Mozaikę przyjęto bez zastrzerzeń i sporządzono protokół odbioru.
Nowe władze Witnicy zaproponowały zmianę przeznaczenia mozaiki oraz inne miejsce jej montażu, które wg.nich miało powstać w tym roku.
Twierdzono, że instalacja w pierwotnej, "starej" lokalizacji jest niemożliwa.
Zgodziłam sie na zmianę i uzgodnilismy nowy termin montażu, nie późniejszy niz 30 wrzesnia 2015.
Podczas spotkania uzgodniono, że mozaika będzie elementem fontanny którą nowe władze chciały zbudować w nowym miejscu.Zaproponowano kształt fontanny i poproszono mnie o zrobienie modułu określającego kształt mozaiki, pomocnego w  wykonania prefabrykatu fontanny.
Moduł wykonałam i został on przyjęty w kwietniu 2015.
Ponadto poproszono mnie o nieodpłatne przechowywanie mozaiki.Zgodziłam się.
W  zapisie aneksu do umowy z września 2014 zobowiązano sie do współpracy.
W między czasie Rada Witnicy zainteresowała się przyczyną zmiany lokalizacji. Radni nie rozumieli przyczyn zmiany lokalizacji. Sprawa podległa obradom. Poproszono mnie o przedstawienie atestów na materiały których użyłam do wykonania pracy.

Atesty zostały przedstawione równolegle z prezentacją w której dokumentowałam moje dotychczasowe działania, ze szczególnym uwzględnieniem prac w miejscach publicznych. Podczas sesji Rady w czerwcu przegłosowano "starą" lokalizacje zgodną z koncepcją rewitalizacji placu.
O tym dowiedziałam sie "nieoficjalnie"

Od tamtej pory o mozaice napisano kilka artykułów w Kurierze Zachodnim.
W  jednym z nich przeczytałam wypowiedź nowego burmistrza który twierdzi że mozaika nie posiada wymaganych atestów .
Równolegle w  internecie znalazłam równiżz propozycje fontanny, kompletnmie niezgodną z kształtem który uzgoidnilismy podczas spotkania w marcu.

Poza tym, władze milczę.Od kwietnia nie odbyła sie żadna rozmowa na temat montażu.
Na poczatku września otrzymałam poczta aneks  do umowy w którym władze proponują przesunięcie terminu montażu mozaiki o kolejny rok..........
C.D.N








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz